A női esélyegyenlőségé volt a főszerep a legfontosabb spanyol filmes elismerés, a Goya-díj vasárnap hajnalig tartó átadóünnepségén Madridban, amelyet minden évben az Oscar-díjhoz hasonló külsőségek között rendeznek meg.
A 32. Goya-gálán a vörös szőnyegen felvonult a dél-európai ország filmvilágának színe-java, sokak kezében ott volt a „Több nőt!” feliratú piros legyező, amelyet a női filmesek szövetsége (CIMA) osztott szét az esemény előtt – MTI.
A kezdeményezéssel azt kívánták szorgalmazni, hogy több nő kapjon érvényesülési lehetőséget a filmiparban. A Goya-díj jelöltjeinek idén 27 százaléka volt nő.
Isabel Coixet filmjének főhőse egy asszony, aki az ötvenes évek Nagy-Britanniájában úgy dönt: valóra váltja álmát, elhagyja Londont, és egy tengerparti városban nyit könyvesboltot.
A Penelope Fitzgerald regénye alapján készült angol nyelvű film főbb szerepeiben a brit Emily Mortimer és Bill Nighy láthatók.
A gála másik nagy nyertese a baszk Handia (Nagy) című film lett, amely 13 jelöléséből tízet váltott díjra. A fesztivál történetében ez eddig mindössze három filmnek sikerült.
Jon Garano és Aitor Arregi filmje a 2,42 méter magas Joaquín Miguel Eleizegi, művésznevén az Altzo-i óriás élettörténetét meséli el, aki a 19. század elején Európa legmagasabb embereként igazi látványosságnak számított.
A Goya-díjat ebben az évben 29 kategóriában osztották ki.
Több évtizedes pályafutásának elismeréseként Goya-életműdíjat kapott Marisa Paredes színésznő, aki az Oscar-díjas spanyol rendező, Pedro Almodóvar több filmjében volt főszereplő.
A legjobb európai film kategória nyertese a svéd Ruben Östlund lett The Square (A négyzet) című filmjével, amely a legjobb nem angol nyelvű alkotásért járó Oscar-díjért is versenyben van a magyar Enyedi Ildikó Testről és lélekről című filmjével együtt.