Amikor megszűnnek a földrajzi határok

Önkéntes alapon segítik online korrepetálással és személyre szabott digitális tananyagokkal hátrányos helyzetű kortársaikat 12-18 éves diákok a most induló E-tanoda projektben. A 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány, a Telenor Magyarország és a Microsoft Magyarország programjának pilotjában egy baranyai kistelepülés diákjai és budapesti gimnazisták tanulnak együtt.

A digitális technológia és a mobilkommunikáció segítségével köti össze az E-tanoda program a 12-18 éves, iskolai tanulmányaikhoz segítségre szoruló hátrányos helyzetű fiatalokat azokkal a kortársaikkal, akik jól teljesítenek egyes tantárgyakból, és szabadidejükben szívesen megosztják tudásukat másokkal. Az E-tanoda januárban indult, fél évig tartó kísérleti programjához a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és a Városmajori Gimnázium összesen 24 diákja csatlakozott önkéntes „korrepetáló tanárként”, akik a 400 fős ormánsági település, Gilvánfa 14 középiskolás diákjának mentorálását vállalták.

Az önkéntesek szaktanárok segítségével az E-StudyGroup online keretrendszerében készítenek személyre szabott, interaktív elektronikus tananyagokat azokra a tárgyakra és témákra fókuszálva, amelyekben a mentoráltak korrepetálásra, segítségre szorulnak. Az E-tanodában a tanulás élő online kapcsolatban, tanulópárokban és -csoportokban zajlik, képzett tanári felügyelet és folyamatos támogatás mellett. Az önkéntesek és diákjaik közösen meghatározott, konkrét célokat jelölnek ki, és a Skype in the Classroom programon keresztül tartják egymással a kapcsolatot. A Telenor az E-tanoda koncepció kidolgozása és koordinálása mellett mindehhez táblagépeket és Hipernetet biztosít a résztvevőknek, valamint célja az is, hogy szakmai tapasztalatcsere és együttműködés induljon a vállalat digitális oktatási programjával, a Hipersulival.

 

Forrás: Civilhírügynökség

Facebook Kommentek