Plusz súllyal a kánikulában

Fotó: Pexels
A normál testalkatú embernek sincs könnyű dolga ilyen melegben, hát még azoknak, akik jelentős súlytöbblettel élnek. A témáról Dr. Csikós Juliannával, az orvosi tanácsadással támogatott fogyókúra, az INSUMED módszer szakemberével beszélgettünk.
– Leselkedik plusz veszély a nyári forróságban azokra, akik jelentős túlsúllyal élnek ?
– Mindenképpen, hiszen a meleg még az egészséges emberek keringését is megterheli. Ilyenkor kitágulnak az erek, a keringés felgyorsul, mindez azért, mert a szervezet csak így képes önmagát megfelelő hőmérsékleten tartani, vagyis temperálni. A túlsúlyosaknak ilyenkor még a legkisebb mozgás is megerőltető lehet, hiszen fokozottan izzadnak, és a verítékkel nem csupán folyadékot, hanem sót és értékes ásványi anyagokat is veszítenek. Ha a folyadékot nem pótolják megfelelően akkor a vér besűrűsödik, és könnyen kialakulhat vérrögösödés (trombózis). Az elhízott emberek  inkább beülnek egy hűvösebb szobába, és hogy történjen velük valami, hát esznek. Ami természetesen további súlygyarapodáshoz vezet.
– Mit kell tenni, hogy ne legyen probléma?
– Gondoskodni kell a megfelelő folyadékpótlásról: legalább annyi vizet kell meginni, amennyit a verítékkel elveszítettünk, és a folyadék lehetőleg ne csapvíz, vagy pláne kóla, vagy egyéb édes üdítő legyen, hanem ásványvíz.
– Érdemes ilyen melegben elkezdeni a fogyókúrát?
– A fogyókúra megkezdését nem évszakhoz, vagy időjáráshoz kell igazítani. Ehhez “csak” kellő elhatározás szükséges, és akkor bármikor elkezdhető, és sikerre vihető. Nyáron annyival könnyebb a diéta, hogy ilyenkor rengeteg friss zöldségféle közül választhatunk, és nem lesz egyhangú az étrendünk.
– Az INSUMED turmixok mellé milyen nyári étrend javasolható?
– Az INSUMED fogyókúrás étrendre mindig személyre szabott javaslatot adunk, évszaktól függetlenül. A megadott fehérje-, szénhidrát-, kalóriatartalomnak megfelelő főétel összeállítása tavasszal és nyáron a bőséges zöldségválaszték miatt sokkal egyszerűbb. A zsírosabb ételeket ilyen hőségben amúgy se nagyon kívánja az ember. Viszont ilyenkor “tombol” a grillszezon, és hogy mi kerül a parázsra, onnan meg a tányérunkra, annak csupán a fantáziánk szab határt. A nyár sztárja, a fagylalt és a jégkrém helyett pedig inkább olyan gyümölcsöt válasszunk desszertnek, aminek magas víz, de alacsony kalóriatartalma van (pl. görögdinnye, málna, eper, szeder). A legfontosabb instrukció a fogyni vágyók számára mindig a mértékletesség. Csak akkor leszünk sikeresek, ha nem éhezünk, hanem egészségesen eszünk.
– Könnyebben fogyunk a forróságban az izzadás miatt?
-Az izzadás nem fogyás, hanem a test hűtőfunkciójának látható jele. Az izzadással elveszített folyadékot pedig pótolni kell. Márpedig, ha ugyanannyit iszunk, mint amennyit kiizzadtunk, akkor a súlyunk nem csökken.
-Az étkezésen túl a testedzés is fontos. A nyáron milyen típusú mozgást ajánl az orvos?
-Ilyenkor a vízi sportok kellemesebbek, könnyebben végezhetők. Persze mehetünk edzőterembe is, hiszen azok általában klimatizáltak. Aki inkább a futást, vagy kerékpározást választja, az lehetőleg inkább a kora reggeli órákban induljon el. És újra: fontos a folyadékpótlás!
Az optimális testsúly és testösszetétel elérését és megtartását segítő INSUMED módszerről ITT olvashatnak!
(X)
Facebook Kommentek