Nem biztos hogy jó, ha ragaszkodunk a nemi szerepekhez a gyereknevelésben

A nemi szerepek kialakulása már egészen kiskorban elkezdődik, amikor a szülő eldönti, hogy milyen játékot ad a gyermeke kezébe. Egyre több szülő és pedagógus vallja, hogy helytelen nevelési módszer, ha a gyerekjátékokat biológia nemek alapján választjuk ki. A felnőttkorra kialakult személyiséget 60%-ban a környezetünk alakítja, ami főleg a gyermekkori szocializáció során bontakozik ki, ezért a későbbiekben káros lehet, ha túlzottan ragaszkodunk a sztereotipizáláshoz.

„Az, hogy a gyereket a korai időszakban milyen ingerek érik, befolyással van arra, hogyan fejlődik. Épp ezért lehet meghatározó, hogy milyen játékokat adunk a kezükbe, pláne, hogy a különféle játékok különféle kompetenciákat erősítenek, vagyis míg a babák, valamint a cuki plüssállatok leginkább az érzelmi intelligenciát, a gondoskodó képességet, az empátiát és a szociális érzékenységet fejlesztik, addig nem tanítanak matematikai gondolkodásra, vagy nem segítik a térbeli tájékozódást. Nem úgy, mint a fiúsnak kikiáltott játékok, mint például a legó vagy a konstrukciós játékok, amelyek hatására a gyereknek jobb lesz a térlátása, a kombinációs készsége, a kreativitása, az analizáló és szintetizáló készsége.”

A teljes cikk itt olvasható!

 

Forrás: Index

Facebook Kommentek